keskiviikko 16. huhtikuuta 2008

Kiitoshelmikoru


Sain ensimmäisen Luxonia-tilaukseni kiitoshelmiksi viisi tosi kaunista helmeä. Jokuset kerrat nämäkin helmet ovat pyörineet mun käsissäni, ja olen yrittänyt miettiä, että mitä niistä voisi tehdä. Juttuhan toimii kuitenkin niin, että ei helmistä voi väkisin yrittää miettiä mitään. Niitä pitää ihailla, katsella ja kuolata, sitten antaa alitajunnan hoitaa homman.



Kirkkaita hopeasisustaisia kasikoon siemenhelmiä väleissä ja reunoilla, pääosassa nämä viisi kiitoshelmeä, jotka ovat melkein kuin simpukoita.

Kiitoshelmethän eivät ole mikään pakollinen asia, mutta ainakin pääosa suomalaisista helmiputiikeista niitä laittaa tilauksiinsa. Aina jännittää, että mitähän tilauksen mukana tällä kertaa tulee. Itse olen jokusen tilauksen jo lyhyen helmiharrastuksen aikana tehnyt, ja täytyy sanoa, että niitä on kyllä laidasta laitaan. Esimerkiksi Satuhelmen kiitoslahja oli aivan valtava, ja sen sisältö oli mietitty niin, että se sopi yhteen tehdyn tilauksen kanssa. Joskus jostain muualta tilatessa olen saanut vain epämääräisen kasan yksittäisiä siruhelmiä, muutaman erilaisen pyöreän helmen, ja fiilis siitä on ollut lähinnä sellainen, että se oli lattialle pudonneiden helmien sekoitus. Mutta sitäkin pussia silti tulee pyöriteltyä käsissä ja mietittyä, että saisiko niistä jotain aikaan. Ilmainen on kuitenkin aina ilmainen, oli itse tilauksen loppusumma sitten ollut mikä tahansa ;) Mun kiitoshelmet on kaikki yhdessä rasiassa, ja se on ainut, millä Santeri saa vähäsen leikkiä, valvotusti tietysti, sillä ei niitäkään kadottaa sovi!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti